Saturday, July 22, 2017

Teary times.

VEST - Bershka
TOP - Thrifted
PANTS - Apache
SNEAKERS - Primark

♡EN♡

[WARNING: Emotional post ahead. Do not read if you're easily upset by mentions of death]

I took a break from posting because the inevitable finally happened. I don't want to get into too many details but I feel like it's pointless to avoid the topic and pretend as if everything is fine. Life has it's ups and downs, and it's important to be open and honest about both.

My grandma passed away after two really difficult years. She got extemely sick, to the point that her death has become bittersweet to us because we are thankful by the fact that she's no longer suffering... but of course, we are also heartbroken. She was an amazing woman, everyone loved her. She cared about every living being, was a classy but open minded, kind lady, had a hilarious sense of humor... Honestly, I could write an entire book about how much I - we - loved her.

These past few days have been so difficult. The virgil, the funeral, all the arrangements and burocracy that comes with it, going to her house to pick up her things... And the memories; that's the hardest part. That's why I couldn't find the strenght to even post anything here. My mind was too far away to sit down and write about clothes.

Luckily, if I know something about grief, is that you need to let it out. Don't bottle it, don't distract it, don't neglect it. It's okay to talk about it, to cry about it, to write about it. Because it's a natural proccess - as natural as life itself. And that's what I'm doing now.

About the outfit, because I would assume that's why you're here... Not much to say, just wanted to feel like myself after the funeral. I didn't want to just put on a tee and some shorts and call it a day. So I covered my self in denim, ripped fabric, sparkles and spikes. My grandma never had a bad thing to say about my style. I would show up at her house like this: with piercings, bright dyed her, ripped jeans, etc. and she always had something nice to say about my appearance.

Anyways, I don't know how to end this post... I would like to wish you all good. Enjoy your summer and don't forget to visit your family, especially your grandparents. Cherish all the time you have left with them.

♡ES♡

[ADVERTENCIA: Este post puede llegar a ser algo emotivo. No lo leáis si sois sensibles a temas relacionados con la muerte]

Me tomé un tiempo sin postear porque finalmente sucedió lo inevitable. No quiero dar demasiados detalles sobre el tema, pero siento que no tiene ningún sentido evitarlo y fingir que todo me va genial. La vida tiene sus altibajos y es importante ser abiertos y honestos con ellos.

Mi abuela falleció tras dos años muy difíciles. Se puso extremadamente enferma, hasta el punto de su muerte es agridulce para nosotros, porque estamos agradecidos de que ya no esté sufriendo... pero claro, también tenemos el corazón roto. Mi abuela era una mujer fantástica, todo el mundo la quería. Ella se preocupaba por todo ser vivo sobre la faz de la tierra, era una mujer con clase pero bondadosa y abierta de mente, con un sentido del humor sin igual... Sinceramente, podría escribir un libro entero con todas las cosas que la hacían maravillosa.

Estos últimos días han sido tan duros. El velatorio, el funeral, todo el papeleo y rollo burocrático, ir a su casa para recoger sus cosas... Y los recuerdos, eso es lo más difícil de todo. Es por ello que no puede encontrar las fuerzas ni motivación para postear nada. Mi mente estaba demasiado enturbiada como para sentarme a escribir sobre ropa.

Por suerte, si algo sé sobre el duelo, es que debes dejarlo salir. No lo reprimas, distraigas o ignores. No pasa nada por hablar de ello o por llorar, porque es un proceso tan natural como la vida misma. Y eso es lo que estoy haciendo ahora.

En cuanto al look, porque me gustaría asumir que por eso estáis aquí... No hay mucho que decir, tan solo quería sentirme yo misma tras el funeral. No quería dejarme llevar por la tristeza, ponerme una camiseta y unos shorts y quedarme tan ancha. Así que me cubrí en denim, rotos, brillantes y púas. Mi abuela jamás tuvo una sola cosa mala que decir sobre mi estilo. Yo siempre me presentaba en su casa de esta guisa: con piercings, pelo rojo fuego, vaqueros rasgados, etc. y ella siempre tenía algo bonito que decir.

En fin, no sé cómo terminar este post... Me gustaría desearos a todos que os vaya bien. Disfrutad del verano y visitad a vuestros familiares, en especial a vuestros abuelos. Disfrutad de todo el tiempo que os queda con ellos.

No comments: