Sunday, July 23, 2017

Ahoy!

BUTTON DOWN - Vintage
TOP - Lefties
SHORTS - Old, customized
SNEAKERS - Mustang (link)

♡EN♡

To me, today's look is the epitome of Summer: shorts, a tied up tee and a colorful button down on top. These shorts were long jeans I cut off myself, while the top was supposed to be from a pajamas set. If you say you have never worn, or felt tempted to wear, a pajama piece because they were cool enough... then you're lying. 

My favorite part of the outfit is undoubtedly the sailor inspired button down, which belonged to my grandma. As the official thrift lover of the family, I was assigned to arrange her closet in two categories: to donate and to keep. And I ended up keeping waaay too many things. I had to spend an entire evening unstitching shoulder pads because my grandma loved them with a passion. Now everytime I watch an 80s movie I'm gonna start crying...

Lastly, these white platform sneakers were my most recent purchase. I was tired of getting cheap shoes that lasted me a couple of months at most. It was time to invest in a pair that I could wear everyday and that would last enough for me to enjoy them. Since the overwhelming majority of my shoes were black, I went for white this time. White shoes are high-mainteanance, but perfect for this time of the year, and I couldn't be any happier with my purchase.

♡ES♡

Para mí el look de hoy es el epítome del verano: shorts, una camiseta atada y una camisa veraniega encima. Estos shorts eran originalmente vaqueros largos que yo misma corté, mientras que el top se supone que es un pijama. Quien diga que no se ha puesto, o se ha querido poner, algo de pijama para la calle porque le gustaba como quedaba, miente.

Mi parte favorita del outfit es sin duda la camisa de temática marinera, la cual perteneció a mi abuela. Como la amante de lo vintage oficial de la familia, se me asignó la tarea de organizar el armario de mi abuela en dos secciones: para donar y para quedárnoslo. Y terminé quedándome un montóooon de cosas. Tuve que pasarme una tarde entera descosiendo hombreras porque mi abuela las adoraba. Ahora cada vez que vea una peli de los 80 me voy a echar a llorar...

Por último, estas zapatillas blancas de plataforma son mi compra más reciente. Estaba harta de comprarme zapatos baratos para que me duraran lo equivalente a un suspiro. He decidido invertir en más zapatos de calidad que pueda usar para diario sin que se me rompan al rato. Puesto que la gran mayoría de mis zapatos son negros, acabé escogiendo blanco esta vez. Necesitan de más cuidados pero son perfectos para esta época del año, y no podría estar más satisfecha.

No comments: