Saturday, June 17, 2017

Give me a break.

CROP TOP - Souvenir from Cambridge University
BUTTON DOWN - C&A
SHORTS - Stradivarius
SNEAKERS & BANDANA - Local shops

♡EN♡

Today's look is my go-to for stressful weeks like these past few ones. One thing is for sure, and that is that my Summer won't be a holidays season this year - my routine is more busy than ever: studying for next year's tests, planning my room's "redecorating" process, daily exercise routines, family obligations... Add some hot-ass temperatures to the mix and you'll have me.

To visit my boyfriend for a well-deserved break, I put on my favorite high-waisted shorts, a crop top and sneakers. To accesorize I just went with my red bandana and a faded blue button down (not that I really need it with this weather). Finally for my hair I did what I like to call the 'nest'. Perfect for those days in which I don't want to wear my hair in a tight ponytail/bun, but I also don't want to have it all over my face. All and all, this looks screams "I'm stressed, give me a break" and I live for it.

♡ES♡

El look de hoy es lo que suelo llevar cuando voy de estrés hasta el cuello. Una cosa es segura, y es que este verano no tendré vacaciones - mi rutina es más ajetreada que nunca: tengo que estudiar para los exámenes del año que viene, estoy planeando la "re-decoración" de mi dormitorio, también estoy haciendo una rutina diaria de ejercicios, tengo obligaciones familiares... Y para más inri hace un calor de perros.

Para hacerle una visita a mi novio y darme un merecido descansito, me puse mis shorts de talle alto preferidos con un crop top y zapatillas. En cuanto accesorios usé mi bandana roja y una camisa azul desvanecida (aunque ni al caso porque con estas temperaturas ni la necesito). Por último, en el pelo me hice lo que me gusta llamar el 'nido'. Ideal para esos días donde no quiero hacerme un moño/coleta ceñido pero tampoco quiero ir con el pelo en la cara. Para mí todo este look grita "estoy estresada, dame un respiro", y eso a mí me encanta.

No comments: