Tuesday, June 27, 2017

Entre pasos de zebra.

TOP - Thrifted
JEANS - Lefties
CREEPERS - Yeves Martín
BAG - Vintage


♡EN♡

Today's look is simple as it comes because all I did all day was run errands. Just a black tee, jeans, and zebra creepers; plus my new favorite bag that I mentioned last post along with a little advice on where to find cool vintage pieces without spending a single cent.

My main goal today was to find a new hair dye. My favorite shade from L'Oréal Préférence was unfortunately discontinued (I swear I have the worst luck ever when it comes to this kind of things) and, since I was tired of trying out overprized drugstore brands, I went to a professional hair shop and asked them for a similar one to the one I was previously using. When purchasing hair dye from new brands, always remember the number of your favorite shade: names can change from brand to brand, but numbers are pretty consistant all throughout the board. My number was P67 and the girl behind the counter offered me two similar shades, from which I ended up picking "Cromaxtreme" by Montibello in the shade X77. That plus 20 vol. peroxide was just 8€. I'm so happy with the result!

6 months without dying my hair vs. just after I dyed it. What do you guys think? (pls ignore my silly face and stained ass forehead)

♡ES♡

El look de hoy es muy simplista porque me he pasado todo el día de aquí para allá haciendo recados. Tan solo una camiseta negra, vaqueros y creepers de zebra; además del bolso que os mencioné el post pasado junto con un truquito para conseguir piezas vintage chulas sin gastar ni un solo céntimo.

Mi objetivo de hoy fue el de encontrar un nuevo tinte. Por desgracia, mi tono preferido de L'Oréal Préférence ha sido descontinuado (os juro que tengo la peor suerte para estas cosas) y, puesto que estaba cansada de gastar un dineral en marcas de supermercado, decidí ir a una tienda especializada en peluquería. Cuando queráis probar tintes de diferentes marcas, recordad siempre el número de vuestro tono preferido: los nombres difieren de una marca a otra pero los números suelen ser más o menos universales. Mi número era el P67 así que la dependienta me dio a elegir entre dos tonos similares, de entre los cuales escogí "Cromaxtreme" de Montibello en el tono X77. Eso, más agua oxigenada de 20 vol., me costó la friolera de 8€. ¡Me encanta el resultado!

6 meses sin teñírmelo vs. justo después de hacerlo. ¿Qué pensáis? (pls ignorad la cara de loca y las enormes manchas de tinte de mi frente)

No comments: