Monday, June 12, 2017

Beach Day + Anachronistic.

DRESS - Stradivarius
SNEAKERS - Converse
BACKPACK - Vintage

CROP TOP - Stradivarius
PANTS - Souvenir from Thailand (thx, sis )
SNEAKERS - Converse
BACKPACK - Vintage

♡EN♡

Yesterday it was my lovely boyfriend's birthday. To celebrate we decided to walk following the coastline to a beautiful beach that's kind of far away. You have no idea how good it feels to jump into the Mediterranean after walking for +4 hours. Plus, the views were to die for.

Since the weather is already hellish hot (clock the fan in the back), I just wore a lightweight Little Black Dress with minimal accessories. My feet are so sensitive they can't even stand flip-flops, so I ended up picking these pink sneakers for the long journey I had ahead of me.

Inside my trusty backpack I also packed a second set of clothes. This second outfit is the best kind of thing to wear after a long day of walking and swimming nonstop. Loose crop top and pants; a bit more covered to endure this almost-summery breeze, but still fresh enough to not suffer from a heat stroke. My eldest sister (a travel junkie) gifted me these gorgeously printed harem pants from no other place than Thailand. I had never worn something like this before and now all I want is to live on them 24/7.

♡ES♡

Ayer fue el cumpleaños de mi queridísimo novio. Para celebrarlo decidimos dar una caminata siguiendo la línea costera hasta una hermosa playa que está un pelín lejos. No tenéis ni idea de lo bien que se siente uno metiéndose de cabeza al mar tras andar durante +4 horas. Además de que las vistas son preciosas.

Puesto que el clima está insoportablemente caluroso (ahem, no he sacado el ventilador por nada), simplemente me puse un ligero vestido negro con accesorios mínimos. Mis pies son tan sensibles que no soportan ni las chanclas, así que terminé escogiendo estas zapatillas rosas para el largo camino que me quedaba por recorrer.

Dentro de mi preciada mochila metí un segundo cambio de ropa. Este segundo conjunto es perfecto para después de un largo día de caminata y natación sin cesar. Crop top y pantalones anchos; un poco más cubierto que el anterior para poder soportar la casi-veraniega brisa nocturna, pero no lo suficiente como para sacrificar la frescura. Mi hermana más mayor (una adicta a los viajes) fue la que me regaló este chulísimo par de pantalones estilo harén que encontró en Tailandia. Nunca antes había llevado algo de este estilo y ahora lo único que me apetece es ponérmelos 24/7.

 +BONUS LOOK!
DRESS - Stradivarius
BUTTON DOWN - Stolen from my bf
SNEAKERS - Converse
BEANIE - Primark

♡EN♡

I'm such first world scum I love to blast the AC and pretend as if we are still on fall. Don't judge me, living in a place with such high temperatures can drive anyone insane...

To transform a summer look into an autumn one is pretty simple. This time I just added 3 elementes: socks, beanie, and an oversized denim colored shirt. I think grungy styles look super nice along pastel shades. What do you guys think?

♡ES♡

Soy escoria primermundista pura porque lo cierto es que me encanta poner el aire acondicionado a tope y fingir que todavía estamos en otoño. No me juzguéis, vivir en un sitio tan calenturiento como este puede dejar a cualquiera tocado...

Transformar un look veraniego en uno otoñal es muy sencillo. Esta vez simplemente le añadí 3 elementos: calcetines, gorro y una camisa XXL de color denim. Creo que el rollo grunge queda genial con tonos pastel. ¿Qué pensáis vosotros?

No comments: