Thursday, May 25, 2017

Trashy treasures.

TOP - Thrifted, customized
JEANS - Apache
BUTTON DOWN - Salsa Life
SNEAKERS - Primark
CAP - H&M, thrifted
GLASSES - MS&F

♡EN♡

This is what I wore today to go "trash hunting" with my mom. Don't worry, I haven't gone full hobo mode... yet. As I mentioned the other day, I'm planning on giving my room a new fresh look and one of the things I wanted was a shoe stand to store all my beauties. My mom is crafty as hell and resolved we could just make our own with some wood boxes and paint. The trick is to look around grocery or flowers shops, where they leave perfectly new boxes next to the containers nearby. Sadly, I didn't have much luck, although my mom did find an small wooden box for who knows what purpose. Either way that woman sure knows how to turn trash into treasure.

For this unusual activity that is trash hunting, I paired a tee I cut off myself with a pair of ripped jeans, and burgundy knock-off Vans. To accesorize I wore glasses, a cap, and a plaid button down tied around my waist. Love this hip-hopy vibe.

♡ES♡

Esto es lo que me puse para rebuscar en la basura con mi madre. No os preocupéis, no me he vuelto loca... todavía. Tal y como mencioné en otro post, quiero darle a mi habitación un lavado de cara y una de las cosas que necesito para ello es un mueble donde guardar todos mis queridísimos zapatos. Mi madre es una pedazo de "manitas" y se le ocurrió que podíamos hacer uno nosotras mismas simplemente con unas cajas de madera y algo de pintura. El truco está en pasarse por supermercados, floristerías o fruterías, en donde todas las semanas dejan cajas en perfecto estado junto a los contenedores cercanos. Por desgracia, yo no tuve mucha suerte con la búsqueda, pero mi madre sí que encontró una caja pequeñita para vete tu a saber qué propósito. Sea lo que sea, conociéndola sé que merecerá la pena - otra cosa no sé pero esta mujer tiene un don para transformar la basura en tesoro.

Para esta inusual actividad, combiné un top cortado por mí misma con vaqueros rotos y Vans de imitación de color burdeos. Por último y para accesorizar (¿existe tan siquiera ese término?), usé mis gafas, una gorra y una camisa de cuadros atada a la cintura. Me encanta el rollo hip-hop del atuendo.

No comments: