Sunday, April 30, 2017

No bad days.

HOODIE - Primark
DENIM JACKET - Thrifted
TEE - Thrifted, customized
PANTS - Primark
SNEAKERS - Primark
CAP - H&M, thrifted

♡EN♡

For those of you who actually read these, I feel compelled to tell you about how disastrous my day was, just in case you want to feel better about yours. 

First, my morning started with me waking up from a nightmare. I guess that was already a sign that I shouldn't have left the bed. Then, I spent thirty minutes trying to call my boyfriend to no avail - for some reason my phone malfunctioned and blocked all calls and, when I finally fixed the problem, my microphone started acting up too. We finally programmed a date after what it seemed like forever, and I got dressed with no remarkable incidents. That's until I took the bus, of course. I was running super late so I got into the first bus that I saw, and since that one was also about to leave it didn't occur to me to check which line it was (I even had to gesture to the guy so he could let me in. Embarrasing). Spoiler alert: it was the wrong bus. I ended up in the opposite side of the city, lost as hell and in the verge of a mental breakdown. Luckily, my phone's GPS didn't malfunction too, but I still had to walk twice as much as I would've if I hadn't taken any buses at all. Yay me! And to top all that off, I'm sick with a cold. Again. It's come to a point in which I feel as if I'm collecting every virus strain and mutation known to mankind. Anyways... How was your day?

Yeah, yeah, I know I'm such a drama queen. But I'm sure you've also had those days in which it seems like every little thing that could go wrong, went wrong. And you know what? It actually felt liberating to let all that out. 

About my outfit - I guess my subconcious was preparing me to everything that was to come because I picked the comfiest, military inspired outfit. I paired these camouflage cargo pants with a customized tee, sneakers, two layers of outerwear, and a cap. I love wearing more tomboy-ish looks from time to time.

♡EN♡

Para aquellos de vosotros que leéis mis tonterías, me siento en la obligación de contaros lo desastroso que ha sido mi día, en caso de que queráis sentiros mejor con vosotros mismos.

Primero, mi mañana ha comenzado conmigo despertándome de una pesadilla. Supongo que era una señal de que debía quedarme en la cama y no salir de ella. Luego me tiré media hora intentando llamar a mi novio sin resultados - por alguna razón mi teléfono se volvió loco y bloqueó todas las llamadas, y cuando por fin conseguí solucionar el problema fue el micrófono el que no iba. Por fin conseguimos quedar tras lo que me pareció una eternidad, y yo me dispuse a vestirme sin ningún otro accidente remarcable. Eso fue hasta que fui a coger el autobús, por supuesto. Iba ya súper tarde así que me metí en el primer autobús que pillé si tan siquiera ocurrírseme comprobar si era la linea correcta (hasta tuve que hacerle gestos al conductor para que me dejara entrar. Qué vergüenza). Alerta de spoiler: era el autobús equivocado. Acabé en el lado completamente opuesto de la ciudad, perdida como la una y al borde de un ataque de nervios. Afortunadamente el GPS de mi móvil no se estropeó también, pero aún así tuve que andar el doble de todo lo que hubiese andado si no hubiera cogido ningún autobús en absoluto. ¡Viva yo! Y para más inri, estoy resfriada. Otra vez. He llegado a tal punto que me siento como si estuviera coleccionando cada cepa y mutación del virus. En fin... ¿Qué tal vuestro día?

Sí, sí, lo sé, estoy hecha toda una drama queen. Pero estoy segura de que vosotros también habéis tenido esos días en los que parece que cada pequeña cosa que podría ir mal, va mal. ¿Y sabéis qué? Se siente muy liberador eso de poder desahogarse.

En cuanto a mi outfit - supongo que mi subconsciente estaba preparándome para todo lo que estaba por llegar porque escogí un conjunto comodísimo inspirado en el ejército. Combiné estos pantalones de camuflaje con una camiseta customizada por mí, zapatillas, dos capas de chaquetas y una gorra. Me encanta vestir looks más "masculinos" de tanto en tanto.

No comments: