Sunday, January 1, 2017

Happy New Year 2017!

DRESS - Vintage (used to belong to my sister)
JACKET - Veneno
SANDALS - Marypaz
CHOKER Stradivarius

♡EN♡

Happy New Year! I'm so excited to see the start of another year, especially knowing how chaotic 2016 has been (political changes, the refugee crisis, terrorist attacks, celebrity deaths; the list goes on). Either way I think this past year has treated me well enough. I had fun, I studied, I spent time with my friends and family... And I also opened this blog. Maybe it's not an accomplishment for many, but I love having this space to share the stuff that I like, and maybe inspired others the way others inspire me.

For the past years I've been spending New Year's Eve at my boyfriend's house, just the two of us. Although I like sharing Christmas festivities with family and friends, I prefer spending the last day of the year chilling with him - we are not big party lovers. This time it was no different. We cooked, put our best attires on, took some pictures, had dinner... And of course, we ate grapes. 

In Spain -and some other Latinoamerican countries- everyone and their mothers follow the same tradition: we all gather around the TV to watch the "campanadas" (lit. bell strokes), and eat one grape for each one of the last twelve seconds of the year. Every grape represents the different months of the coming year and it is supposed to attrack good luck. Other traditions include wearing new red underwear or eating lentils.

About the look... For this special occasion I wore this gorgeous midnight blue velvet dress. I'm in love with this thing. It used to belong to my oldest sister, who wore it for another New Year's party (probably back in 2000-2005) and never used it again. I was more than pleased to give it a second chance, and so I paired it with my wedge sandals and a leather jacket.

And now, Bridget Jones style, here are my resolutions for this new year:

2017 RESOLUTIONS:
▢ Study, study, study
▢ Buy the stuff from my wishlist
▢ Quit smoking
▢ Excercise more
▢ Keep on posting in this blog

I hope that by writing them down and posting them here I will find the strenght to reach these goals. Wish me luck! By the way: how was your New Year's Eve? Did you do anything fun? Let me know in the comments. 💗

♡ES♡

¡Feliz Año Nuevo! Estoy muy contenta de poder ver el comienzo de otro año, especialmente teniendo en cuenta lo caótico que ha sido el 2016 (cambios políticos, la crisis de refugiados, ataques terroristas, muertes de celebridades; la lista es interminable). De una forma u otra estoy muy agradecida de cómo me ha tratado este año. Me he divertido, he estudiado, he pasado tiempo con familiares y amigos... Y también abrí este blog. Puede que no sea un logro para muchos, pero yo adoro tener un lugar donde poder compartir lo que me gusta, y tal vez incluso poder inspirar a otros del modo que ellos me inspiran a mí.

Estos últimos años he estado pasando el Año Nuevo en casa de mi novio, solo nosotros dos solos. Aunque me gusta compartir las festividades navideñas en familia prefiero pasar el último día del año de tranquileo con él - ninguno de los dos somos muy fiesteros. Esta vez fue igual. Cocinamos, nos pusimos nuestras mejores galas, sacamos fotos, cenamos... Y por supuesto, nos comimos las uvas.

En España -y en otros muchos países latinos- todo dios sigue la misma tradición: nos juntamos alrededor de la televisión para ver las campanadas, y nos comemos una uva por cada uno de los último doce segundos del año. Cada uva representa un mes del año nuevo y se supone que atrae a la buena suerte. Otras tradiciones incluyen estrenar ropa interior roja o comer lentejas.

Sobre el look... Para esta ocasión especial usé este precioso vestido azul marino de terciopelo. Estoy enamoradita de esta cosa. Solía pertenecer a mi hermana más mayor, quien lo llevo en otra fiesta de Nochevieja (probablemente alrededor de 2000-2005) y jamás se lo volvió a poner. Estaba más que contenta de darle una segunda oportunidad, y así lo conjunté con unas sandalias de cuña y una chaqueta de cuero.

Y ahora, al puro estilo Bridget Jones, he aquí mis propósitos para este año nuevo:


PROPÓSITOS 2017:
▢ Estudiar, estudiar, estudiar
▢ Comprar las cosas de mi lista de deseos
▢ Dejar de fumar
▢ Hacer más ejercicio
▢ Seguir posteando en este blog

Espero que escribirlas y postearlas aquí me de la fuerza necesaria para cumplir estas metas. ¡Deseadme suerte! Por cierto: ¿cómo os fue la Nochevieja? ¿Hicisteis algo interesante? Dejádmelo saber en los comentarios. 💗


Close-up of the dress back details. Isn't it gorgeous!?
Primer plano de los detalles de la espalda del vestido. ¡¿No es maravilloso?!

2 comments: