Tuesday, January 10, 2017

Christmas presents HAUL.


♡EN♡

As I told you about in my Christmas post, most Spanish families don't receive their presents from Santa Claus, but from the Three Wise Men on the 6th of January (as it happens with many other Hispanic countries). Today I wanted to share with you some of the presents that I got this year.

I was hesitant to make this post at first, because I don’t want to come off as if I’m bragging about the stuff that I’ve received. Truth is, the thing that matters most is the intentions behind every gift and how much they mean to me; and I wanted to share that feeling with you guys.

♡ES♡

Tal y como mencioné en mi entrada de Navidad, la mayoría de familias españolas no reciben sus regalos de Papá Noel sino de los tres Reyes Magos en la mañana del 6 de Enero (tal y como sucede en muchos otros países hispanos). Hoy quería compartir con vosotros algunos de los regalos que he recibido este año.

Inicialmente me daba algo de cosa hacer este post puesto que no quiero dar la impresión de que estoy “presumiendo” de mis regalos. Lo cierto es que lo verdaderamente importante es la intención tras cada detalle y lo mucho que eso significa para mí; y me apetece compartir ese sentimiento con vosotros.


♡ENGLISH♡


LEFTIES BIKER JACKET

A couple of weeks ago I fell in love with a jacket that I saw at a local Lefties’ window. My lovely mom was there with me, and she promised we would get it for “el día de Reyes” (Wise Men day) - of course, she delivered.

Although I already had a faux leather jacket (another present from the Three Wise Men a.k.a. my mom… I’m starting to notice a trend here) I wanted one that was a bit shorter and more fitted so I could wear it with dresses and skirts.

I was surprised at the huge variety of faux leather jackets they had at the store. With fur, patched, sequined, with pins, printed, studded… I ended up choosing the one that had the best silhouette, based on what I wanted it for. This one is just gorgeous. It has studs all over the lapels and a beautiful embroidery in the back. The only downside would maybe be that the material it’s a bit too plastic-y and thin for my taste, but oh well, it is too pretty for me to care.


Back details. I love the fact that it reads “Invincible”. I think that’s how everyone should feel when wearing a leather jacket.

ADIDAS NATURAL SPRAYS

My boyfriend's step-dad is such a cool guy. He brought us two perfume packs, the Playboy VIP for my boyfriend (that included a shower gel, deodorant and two colognes) and an Adidas one for me.

I was already familiar with some of Adidas natural sprays. Years ago I used to own a FRUITY RHYTHMPURE LIGHTNESS and FLORAL DREAM pack, so to me this was a great present.

This new pack is perfect for all year round because it includes five different scents of 30ml. each. I could not recommend these products enough: they all smell incredibly good, and there's not a single one that I don't enjoy (and that means a lot coming from me ‘cause I’m very picky when it comes to odors). All the scents are fruity and floral and feel super fresh, clean and feminine on the skin.

These are the scents' descriptions according to Fragrantica.com:

GET READY! - Top notes are watermelon, grenadine and orange; middle notes are lotus and sugar cane; and base notes are amber, cedar and musk.
FRUITY RHYTHM - Top notes are blackcurrant and raspberry; middle notes are cyclamen and freesia; and base note is musk. This one is probably my favorite.
PURE LIGHTNESS - Top notes are melon and red apple; middle notes are jasmine, magnolia, violet and lily-of-the-valley; and base note is musk.
NATURAL VITALITY - Top notes are litchi, apple, orange and tomato aromas; middle notes are watermelon, osmanthus and lotus; and base notes are sandalwood and musk.
FLORAL DREAM - Top note is bergamot; middle notes are lily and rose; and base notes are tonka bean and vanilla.

PRIMARK PATCHED BAG

My oldest sister (let’s call her S for clarity purposes) bought me two things from Primark: the first one is this gorgeous faux leather crossbody bag with sequined patches and gold accents. It’s pretty compact but you can still fit a lot of things in it, which is exactly what I was looking for in a bag - most of my bags are way too small or too big. I love it! Plus, the patches are such a fun touch.

PRIMARK NECKLACES PACKS

The second gift my sister S gave me was a Primark gift card that I went on to spend in a couple of accessories from my wishlist:


The first one is this layered necklace. It’s perfect for lazy people like moi; it’s just one but it looks like four different necklaces when you put it on.


The second one is this long, double cross necklace. I had been looking for the perfect rosary necklace for months, and although this one isn’t an actual rosary, it’s still a gorgeous substitute.


The last one is a double choker with golden studs and a tiny cross pendant. There wasn’t anything similar in my wishlist, but it is so beautiful that I couldn’t resist myself.

PRIMARK BELT

I still had some credit left on my gift card, so I got this faux leather belt. Simple enough; it is a basic that I desperately needed.

PRIMARK MINI BACKPACK

It seems as if this year it was the year of faux leather, bags, and Primark products… Well, I’m not complaining, that’s for sure!

This backpack was a present from my other sister, C, and her boyfriend. It’s funny because in my 2017 wishlist I actually included a faux leather backpack - it seems as if this year is looking up for me! Anyways, I already have several backpacks but I wanted one that was discreet and elegant enough to wear with more formal outfits. This one is just perfect for that. It’s tiny but I swear it’s like Mary Poppins’ handbag: you can fit everything in it. Trust me, I tested it.

♡ESPAÑOL♡


CHAQUETA BIKER de LEFTIES


Hace un par de semanas me enamoré de esta chaqueta que vi en el escaparate de una tienda Lefties. Mi queridísima madre estaba allí conmigo, y me prometió que me la compraría para Reyes - y por supuesto, cumplió su palabra.

Aunque ya tenía una chaqueta de cuero sintético (otro regalo de Reyes de mi madre… al final resulta que se va a convertir en tradición y todo) quise una que fuese un pelín más corta y ceñida para poderla llevar con vestidos y faldas.

Me sorprendió la enorme variedad de chaquetas de cuero sintético que tenían en la tienda. De pelo, estampadas, con parches, lentejuelas, chapas, tachuelas… Terminé escogiendo la que mejor silueta tenía, en referencia a para qué la quería. Esta es sencillamente preciosa. Tiene tachuelas por toda la zona de la solapa y un hermoso bordado en la parte de la espalda. El único “contra” sería tal vez el material, que es un poco plasticoso y fino para mi gusto. Pero bueno, eso me da igual porque es taaan bonita.


Detalle de la espalda. Adoro el hecho de que reza “Invincible” (invencible). Creo que así es como todos nos deberíamos sentir cuando vestimos una chaqueta de cuero.

NATURAL SPRAYS de ADIDAS

El padrastro de mi novio es un tío genial. Nos trajo dos packs de perfumes, el de Playboy VIP para mi chico (el cual incluye un gel de baño, desodorante y dos colonias) y uno de Adidas para mí.

Ya estaba familiarizada con algunos de los ‘natural sprays’ de Adidas. Hace algunos años tenía un pack con FRUITY RHYTHMPURE LIGHTNESS y FLORAL DREAM; así que para mí este regalo fue más que acertado.

Este nuevo pack es perfecto para todo el año porque incluye cinco fragancias distintas de 30 ml. cada una. Recomiendo muchísimo estos productos: todas huelen increíblemente bien y no hay ni una sola que no me guste (y eso que yo soy muy especialita para los olores). Todas las colonias son florales y frutales y se sienten súper frescas, limpias y femeninas en la piel.

Estas son las descripciones de las fragancias según Fragrantica.com:

GET READY! - Las notas de salida son sandía, granadina y naranja; las notas de corazón son flor de loto y caña de azúcar; y las notas de fondo son ámbar, cedro y almizcle.
FRUITY RHYTHM - Las notas de salida son grosellas negras y frambuesa; las notas de corazón son ciclamen (violeta persa) y fresa; y la nota de fondo es almizcle. Esta es probablemente mi preferida.
PURE LIGHTNESS - Las notas de salida son melón y manzana roja; las notas de corazón son jazmín, magnolia, violeta y lirio de los valles (muguete); y la nota del fondo es almizcle.
NATURAL VITALITY - Las notas de salida son lichi, manzana roja, naranja y tomate; las notas de corazón son osmanto (olivo oloroso), flor de loto y sandía; y las notas de fondo son sándalo y almizcle.
FLORAL DREAM - La nota de salida es bergamota; las notas de corazón son azucena y rosa; y las notas de fondo son haba tonka y vainilla.

BOLSO CON PARCHES de PRIMARK

Mi hermana más mayor (llamémosla S por motivos de claridad) me dio dos cositas de Primark: la primera es este precioso bolso de cuero sintético con parches de lentejuelas y detalles en dorado. Es muy compacta pero le caben muchas cosas, lo cual es exactamente lo que yo andaba buscando en un bolso - casi todos mis bolsos son o demasiado grandes o demasiado pequeños. ¡Me encanta! Además, los parches le dan un toque muy divertido.

PACKS DE COLLARES de PRIMARK

La segunda cosa que mi hermana S me regaló fue una tarjeta regalo de Primark que de inmediato gasté en un par de accesorios de mi lista de deseos:


El primero es este collar a capas. Es perfecto para los vagos como una servidora; es tan solo uno pero cuando te lo pones parecen cuatro distintos.


El segundo es este collar doble con cruces. Llevaba siglos buscando el rosario perfecto y, aunque técnicamente esto no es un rosario, sigue siendo un sustituto precioso.


Por último, me pillé esta gargantilla doble con tachuelas doradas y un diminuto colgante de cruz. No había nada parecido en mi lista de deseos, pero es tan bonita que no pude resistirme.

CINTURÓN de PRIMARK

Todavía me quedaba algo de crédito en mi tarjeta regalo, así que me pillé este cinturón de cuero sintético. Muy sencillo; es un básico que necesitaba desesperadamente.

MINI MOCHILA de PRIMARK

Parece ser que este ha sido el año del cuero sintético, las bolsas y los productos de Primark… ¡Y no me quejo, eso está claro!

Esta mochila fue un regalo de mi otra hermana, C, y de su novio. Es gracioso porque en mi lista de deseos para el 2017 incluí una mochila de cuero sintético - ¡parece que este año voy a tener suerte! Ya tengo varias mochilas pero quería una lo suficientemente discreta y elegante para poder llevarla con outfits más formales. Esta es perfecta para ello. Es enana pero juro que es como el bolso de Mary Poppins: puedes meter todo en ella. Creedme, lo he probado.


♡♡


That’s all for today. Although I know they most probably won’t read this, I still wanted to thank each and everyone of my personal “Wise Men” again for their thoughtful presents. You guys rock!

Eso es todo por hoy. Aunque sé que muy probablemente no leerán esto, aún así quería dar las gracias a todos y cada uno de mis “Reyes Magos” personales otra vez por sus bonitos regalos. ¡Sois los mejores! 

No comments: