Friday, January 20, 2017

Brainstorm.

PARKA - ??? ¯\_(ツ)_/¯
SWEATER - Veneno
PANTS - Local shop
BOOTS - Primark
HAT - Primark
SCARF & GLOVES - Dunnes Stores
BAG - Thrifted

♡EN♡

Who said that my city had a warm climate? Well, it was me, but turns out I was dead wrong... at least for this week. There has been a wave of arctic cold going around and It. Has. Even. Snowed! I swear I couldn't believe my eyes. I've never seen actual snowing. Snow, yes, but actual frozen water falling from the sky? Never before. And the last thing that I thought is that my first time was going to be right here, where I live. Granted, it was just a couple of snowflakes here and there, but it's still so bizarre to me... 

I know I may sound like an idiot to some of you guys, but mind you: this is the Costa del Sol capital. Where millions of German and British tourists come to toast themselves all year round. It is like seeing snow in Miami, so to speak.

Anyways, I know I'm getting way too excited here, so let's just focus on the outfit. I threw on all of the winter clothes that I could find: a parka, two sweaters (one of them faux fur), my warmest pants (again, with faux fur underlining), boots, a hunting hat (more faux fur, yay!), gloves, and a scarf. Underneath I also had a long sleeved tee, and thermal socks and underwear. And still I was freezing! I seriously don't know what you guys up North do to survive... Pls teach me.

♡ES♡

¿Quién dijo que en mi ciudad hacía siempre calor? Bueno vale, fui yo, pero resulta que estaba terriblemente equivocada... al menos durante esta semana. Ha habido una ola de frío polar e ¡Incluso. Ha. Nevado! Juro que no me lo podía creer. Nunca antes había visto nevar en persona. Nieve, sí, ¿pero agua congelada real cayendo del cielo? Jamás. Y lo último que me imaginaba es que mi primera vez sería justo aquí, donde yo vivo. Eso sí, solo fueron un par de copos aquí y allá, pero aún así me quedé bastante impresionada...

Sé que sonaré como una chalada para algunos de vosotros, pero tened en cuenta que esto es la capital de la Costa del Sol: donde millones de turistas alemanes y británicos vienen a tostarse durante todo el año. Es como ver nevar en Miami, por así decirlo.

En fin, sé que me estoy motivando demasiado, así que simplemente me centraré en el outfit. Me eché encima todas las prendas de invierno que pude encontrar: un chaquetón, dos jerséis (uno de los cuales de pelo sintético), mis pantalones más calentitos (de nuevo, forrados de pelo), botas, gorro de cazador (más pelo, ¡yupi!), guantes y bufanda. Debajo de todo eso llevé también una camiseta de mangas largas y ropa interior térmica. ¡Y aún así me estaba congelando! No tengo ni idea de cómo lo hacéis los que vivís en el Norte para sobrevivir... En serio, enseñadme.

No comments: