Sunday, December 25, 2016

Merry Christmas!

COAT - Stradivarius
BLOUSE - Thrifted
SKIRT - Lefties
STOCKINGS - Calzedonia
BOOTS - Marypaz
BELT - Borrowed from an old leather jacket
SCARF - Primark

♡EN♡

Merry Christmas! Each year my boyfriend and I attend to a Christmas Eve dinner party with our respective families. This year it was my turn, and so we went to my grandma's house where all my family awaited us: my parents, my sisters, aunts, uncles, cousins... We had a great time eating tons of delicious food and cracking some jokes.

For this very special occasion I wore this formal yet comfy outfit. I put together a skater skirt, blouse, knee socks and booties. My sister lent me this gorgeous long coat, and since it was freezing I also put on my favorite scarf, which is this huge plaid one.  For my hair I did one of the easiest hairstyles ever: a messy braided crown. I just put my hair in two braids, wrapped them around my head, and then secured them with bobby pins. Simple but effective if what you want is to look a bit more dressed up.

How was your Christmas like? Did you receive any cool presents? I'll have to wait until the 6th of January for that ("el día de Reyes"). Many of us Spaniards aren't big fans of Santa Claus. Traditionally, the Three Wise Men are the ones who bring the presents. And don't get me started on New Year's Eve traditions...! Hahaha, I'll probably run through some of them when the time comes. 

Anyways, I hope you are having a great Christmas! 😗

♡ES♡

¡Feliz navidad! Todos los años mi novio y yo nos turnamos para atender a la cena de Nochebuena con nuestras respectivas familias. Este año fue mi turno, así que fuimos a casa de mi abuela donde toda mi familia nos esperaba: mis padres, mis hermanas, tíos, primos... Nos lo pasamos genial comiendo montones de deliciosa comida y contando chistes.

Para esta ocasión tan especial vestí este outfit formal pero a la vez cómodo. Conjunté una falda skater con una blusa, calcetines a la rodilla y botines. Mi hermana me prestó este precioso abrigo largo, y puesto que hacía mucho frío también me puse mi bufanda preferida, esta tan enorme de cuadros. En cuanto al pelo me hice uno de los peinados más fáciles del universo: una corona de trenzas desaliñada. Simplemente hice dos trenzas, las envolví alrededor de mi cabeza y luego las aseguré con horquillas. Sencillo pero efectivo si lo que queréis es un look más arreglado.

¿Cómo fue vuestra Navidad? ¿Habéis recibido algún regalo chulo? Yo tendré que esperar hasta el 6 de Enero para eso (el día de reyes). Nosotros los españoles - y supongo que muchos latinos también - no somos muy fan de Papá Noel. Tradicionalmente son los Reyes Magos los que nos traen los regalos. ¡Y no me hagáis hablar de las otras incontables tradiciones típicas de Nochevieja...! Jajaja, probablemente os mencionaré algunas de ellas cuando llegue el día. 

En fin, espero que estéis teniendo unas Navidades maravillosas😗