Friday, December 2, 2016

1 plaid skirt, 4 different outfits.


♡EN♡

Lately I've been quite obsessed with this gorgeous plaid skirt from Bershka. I decided it would be fun to show you guys how I would personally style it, so I compiled four different outfits featuring it. Keep reading to check 'em up!

♡ES♡

Últimamente he estado obsesionada con esta preciosa falda a cuadros de Bershka. Decidí que sería divertido mostraros cómo la combinaría yo, así que he recopilado cuatro outfits distintos de todos los cuales ella es la estrella del look. ¡Sigue leyendo para echarles un vistazo!

1. A SOUR MESS
CROP TOP - Jack Daniels, customized
BELT - Borrowed from an old leather jacket
TIGHTS - Local shop
KNEE SOCKS - Calzedonia
SNEAKERS - Local shop
BEANIE - Primark

My inspiration for this first outfit was, of course, "alternative" musical styles like punk or grunge. You guys know I'm a sucker for everything that has to do with rock (and if you didn't know, now you do). I paired the skirt with this Jack Daniels tee that I stole from my dad. He has been working on restaurants and bars his whole life, so he has plenty of merchandise like this. Since it was quite big on me, I just cut it to turn it into a crop trop and also sewed the rolled up sleeves. Lastly, I put on the needed accessories: tights, knee socks, sneakers, a belt and my beloved beanie. I love the result!

♡♡♡

Por supuesto, tomé la inspiración para mi primer outfit de los estilos musicales "alternativos", como el grunge o el punk. Ya sabéis que me flipa todo lo relacionado con el rock (y si no lo sabíais, ahora ya sí). Conjunté la falda con este crop top de Jack Daniels que le mangué a mi padre. Él lleva trabajando en bares y restaurantes prácticamente toda la vida, así que tiene mucho merchandising de este tipo. Puesto que me quedaba algo grande, le corté de largo y le cosí las mangas para que quedasen enrolladas. Por último, añadí algunos accesorios necesarios como: medias, calcetines largos, deportivas, un cinturón y mi queridísimo beanie. ¡Me encanta el resultado!

2. CLUELESS
TEE + TOP - Thrifted
BOOTS - Yeves Martín
BACKPACK - Superskunk
CHOKER - Claire's

You guys don't know how glad I am that 90s fashion is back. I'm quite young to remember that time, but I do have two older sisters who were in their teens back then. I remember going through their old pictures and magazines as a child, being fascinated by the different fashion choices (some of them questionable, I'll admit). I fell in love with tattoo chokers, mom jeans, chunky heels... And now I'm finally able to find all of those things in mainstream clothing stores. For this one outfit I got my inspiration from the movie Clueless -one of my favorites- and layered a black top over a white tee. Of course I couldn't be finished without a choker and some chunky boots. Ugh... as if!

♡♡♡

No sabéis lo contenta que estoy de que haya vuelto la moda de los 90s. Soy demasiado joven para recordar aquella época con claridad, pero tengo dos hermanas mayores que por entonces eran adolescentes. Recuerdo cotillear sus fotos y revistas antiguas cuando era niña, fascinada por las diferentes prendas y estilos (algunos de ellos cuestionables, eso no lo niego). Me enamoré de las gargantillas de plástico, de los tacones gruesos, de los mom jeans... Y finalmente ahora puedo encontrar todas estas prendas y muchas más en las tiendas de ropa mainstream. Para este outfit me inspiré en la película Clueless (Fuera de Onda en España)-una de mis preferidas- y coloqué un top negro sobre una camiseta blanca. Por supuesto que no podía estar lista sin mi tattoo choker o mis botas gruesas. "Ugh... as if!".


3. LA VIE EN ROUGE
BLOUSE - Thrifted
DENIM JACKET - Thrifted
KNEE SOCKS - Calzedonia
BOOTIES - Marypaz
BEANIE - Local shop

For this vintage inspired look, I channeled my inner stereotypical french girl and combined my plaid skirt with a blouse, an oversized denim jacket, knee socks, booties and a beanie. Burgundy and mustard is probably one of my all-time favorite color combos... By the way, remember how I told you in this past post about my eternal struggle of not finding the right length knee socks? Well, my search has come to an end. I'm so in love with this thight-high tights from Calzedonia! They were 7€, but the quality of their stuff it's just great. Very recommended place if you are looking for good, durable stockings.

♡♡♡

Para este look vintage, canalicé mi chica francesa estereotípica interior y conjunté mi falda de cuadros con una blusa, una chaqueta vaquera ancha, calcetines a la rodilla, botines y beanie. Burdeos y mostaza es una de mis combinaciones cromáticas preferidas... Por cierto, ¿os acordáis como en este pasado post os hablé de mi eterna lucha en busca de los calcetines perfectos? Bueno, pues resulta que mi búsqueda ha finalizado. ¡Estoy tan enamorada de estas medias a la altura del muslo de Calzedonia! Me costaron unos 7€, pero la calidad de sus productos es tan buena que merece la pena. Un sitio muy recomendado si lo que estáis buscando son medias durables y buenas.

4. DADDY'S GIRL
BLAZER - Bershka
BUTTON DOWN - Thrifted
TIGHTS - Calzedonia
SNEAKERS - Primark
BELT - Borrowed from an old leather jacket (I seriously need to get a new belt)

Finally, the last look! I could not finish this post without showing you guys a preppy-style inspired outfit. It's possibly the first thing that comes to everyone's mind when they think of a plaid skirt. I paired mine with a jeweled blouse, my sister's blazer, opaque tights and plain sneakers. I think I'd be able to pass as an extra for a Gossip Girl episode, lol.

♡♡♡

¡Finalmente, el último look! No podía finalizar este post sin mostraros antes un outfit inspirado en el estilo preppy. Es posiblemente lo primero que todos piensan cuando oyen las palabras "falda a cuadros". Yo combiné la mía con una camisa con pedrería, el blazer de mi hermana, medias opacas y deportivas lisas. Creo que podría pasar perfectamente como extra de un episodio de Gossip Girl, jajaja.


♡♡


Which one was your favorite? How would you combine this skirt? Let me know in the comments!

¿Cuál fue vuestro favorito? ¿Cómo combinaríais vosotros esta falda? ¡Decídmelo en los comentarios!

No comments: