Wednesday, December 14, 2016

1 coat, 3 outfits (or How to style a fur "pimp" coat).


♡EN♡

Today there's a new addition to my series of "1 item, X outfits" posts (you can see the past two here: "1 pair of pants, 8 autumn outfits" and "1 plaid skirt, 4 different outfits"). I never meant to make it something regular in my blog, but it's honestly too much fun!

This time I chose to combine a garment that I would deem as 'difficult' to work with, which is this long, faux fur vintage coat that I inherited from my mom. It's most definitely an estatement piece that could make or break the look if not used wisely.

Keep reading to check out my choices!

♡ES♡

Hoy os traigo una nueva adición a mi serie de posts de "1 prenda, X outfits" (podéis ver los dos anteriores aquí: "1 par de pantalones, 8 outfits otoñales" y "1 falda a cuadros, 4 outfits distintos"). Nunca planee convertirlo en algo regular del blog, pero ¡es que es tan divertido!

Esta vez elegí una prenda que tacharía como 'difícil' de combinar, la cual es este largo abrigo vintage de pelo sintético que heredé de mi madre. Es definitivamente una pieza muy llamativa que puede mejorar o empeorar el look si no se usa con precaución.

¡Sigue leyendo para ver mis elecciones!


1. RED LIGHT
TOP - Mango
SKIRT - Stradivarius
HEELS - Local shop
CHOKER - Stradivarius

Who said that looking like a street worker wasn't appealing? For this look I got my inspiration from Hypodermic Sally, one of my favorite characters from one of my favorites seasons of American Horror Story. Her signature coat is an animal print one, which I don't own, so I just used this leopard print lingerie top. I paired it with a leather asymmetrical skirt and these gorgeous studded heels. I couldn't be finished without a velvet choker - Sally always wears one.
♡♡♡
¿Quién dijo que vestir como una "trabajadora del amor" no era lo más recomendable? Para este look tomé mi inspiración de Hypodermic Sally, uno de mis personajes preferidos de una de mis temporadas favoritas de American Horror Story. Su abrigo característico es uno de animal print, el cual yo no tengo, así que simplemente usé este top lencero con estampado de leopardo. Lo conjunté con esta falda de cuero asimétrico y estos preciosos tacones tachonados. No podía finalizar sin una gargantilla de terciopelo - Sally siempre lleva la suya.

2. PLAY THAT FUNKY MUSIC
TOP - Thrifted
JEANS - Thrifted
BOOTS - Marypaz
SUNGLASSES - Local flea market

Another outfit inspired by a TV character! I'm an avid TV watcher and costume design is a huge passion of mine. This time my inspiration was Darlene, from Mr. Robot - I'm sooo in love with her style. I was also kind of inspired by the 70s, one of my favorite decades when it comes to fashion. That mix resulted on this vintage-y look, in which I combined this thrifted mustard tee with jeans (wish they where flare pants! I need to get me a pair), chunky booties and round sunnies.
♡♡♡
¡Otro outfit inspirado en un personaje de televisión! Soy una ávida fan de las series, y el diseño de vestuario es una de mis mayores pasiones. Esta vez tomé mi inspiración de Darlene de la serie Mr. Robot - estoy taaan enamorada de su estilo. También me inspiré en la década de los 70, una de mis preferidas en cuanto a moda. Esa mezcla resulto en este look vintage, en el cual conjunté esta camiseta de segunda mano color mostaza con vaqueros (desearía que hubiesen sido de campana; necesito conseguirme un par), botines de tacón grueso y gafas redondas.

3. NOT VICIOUS NOR MALICIOUS
DRESS - Blanco
WEDGES - Marypaz
BELT - Borrowed from an old leather jacket
CHOKER Stradivarius

For this last look I just went with whatever my heart led me to, and paired this black shirt dress with my favorite wedge sandals. Since the coat is already an eye-catcher, I think the simpleness of this whole look counterbalances the vibe perfectly. I also tried and wore a belt with the coat. I actually like the result a lot!
♡♡♡
Para este último look simplemente escuché a mi corazón, y escogí este vestido camisero negro y mis sandalias de cuña preferidas. Puesto que el abrigo es ya bastante llamativo, opino que la sencillez del look contrarresta el rollo a la perfección. También intenté usar mi cinturón sobre el abrigo. Lo cierto es que me gusta el resultado.


♡♡


Now, time for the usual questions: which outfit was your favorite? How would you combine this particular piece? Let me know in the comments!

Hora de las preguntas usuales: ¿qué outfit fue vuestro preferido? ¿Cómo combinaríais vosotros esta prenda? ¡Dejádmelo saber en los comentarios!

3 comments:

Milex xxx said...

Arsal Naqvi said...

Awesome long coat :)
Regards

walkindiscount.com

Acton Naq said...

Love the casual chic outfit. Love how it matches the background! <3 :)
Regards
Shopafford.com