Friday, November 11, 2016

Purrfect.

JACKET - Thrifted
SWEATER - Veneno, local shop
PANTS - Local shop
SNEAKERS - Primark
RINGS - BuyinCoins (you can check my ring collection here)

♡EN♡

The weather here is finally cold enough to layer up without dying of heat exhaustion. Most sane people prefer summertime over cold seasons but, when you live in a city like mine, days like these are highly appreciated.

For this occasion and since I was going to have lunch at my bf's place, I picked the coziest casual outfit I could think of. You've already seen this faux-fur sweater in past posts - it's my favorite sweater ever. It's so heavy and soft; I could literally sleep in it every night.

The plaid jeggings are ones I found at a random Chinese store. Here in Spain we have plenty of stores ran by Chinese immigrants where they sell pretty much everything you could imagine. Some of them also sell clothing, and although the quality isn't always top notch, the prices are just ridiculous. Not everything is bad though, some of my favorite garments are from these kind of stores and that's why I like shopping there. 

In this case I love the material of this piece: it's very stretchy but the print doesn't fade off like it happens with other thinner leggings. And the lining is made out of, you guessed it, more faux fur. Definitely something I wouldn't want to wear on Summer... But, not everything is good. I found some sewing errors and the fit is just weird, especially around the waist. It's not something very noticeable but I tend to look for details like those.

Finally, I finished the outfit off by putting on my oversized denim jacket, platform sneakers and some rings.

♡ES♡

El clima aquí es por fin lo suficientemente frío como para ponerse más de dos capas de ropa sin morir en el intento. La mayoría de gente "normal" prefiere el verano a las estaciones frías pero, cuando vives en una ciudad como la mía, los días como estos se aprecian... y mucho.

Para esta ocasión y puesto que iba a almorzar en casa de mi novio, me decidí por el conjunto casual más calentito que se me pudiera ocurrir. Ya habéis visto este jersey de pelo de imitación en posts anteriores - es mi favorito. Es tan pesado y suave que, si pudiera, dormiría con él todas las noches.

Los jeggings de cuadros son unos que encontré en un bazar chino random. Por si no lo sabéis, aquí en España tenemos un montonal de tiendas pertenecientes a inmigrantes chinos donde venden prácticamente todo lo que te puedas imaginar. En algunas también venden ropa, y aunque calidad no es siempre la mejor, son todo puras gangas. No todo es malo, eso sí. Algunas de mis prendas favoritas son de este tipo de comercios, y es por eso que me gusta comprar allí.

En esta ocasión, por ejemplo, amo el material del que están hechos estos pantalones: es muy elástico pero la tela no se transparenta como sucede con otros leggings más finos. El forro es también de, sorpresa sorpresa, pelo falso. Definitivamente no es el tipo de cosa que te pondrías en verano. Peeero, no todo es bueno. He encontrado algunos errores en el patrón y la silueta está simplemente torcida, sobretodo por la parte de la cintura. No es algo muy notorio, pero es que yo suelo fijarme en ese tipo de errores.

Finalmente finalicé el outfit poniéndome mi chaqueta vaquera ancha, mis zapatillas de plataforma negras y algunos de mis anillos.

Was gonna wear my Whatever beanie but I wanted my hair to "breathe", even if it's just for one day lol.
Iba a ponerme mi beanie de Whatever pero quise darle un "respiro" a mi cabeza, aunque sea por un día jajaja.

I definitely have a hat problem.
Definitivamente tengo un problema con los gorros.

No comments: