Friday, October 28, 2016

Dreams aren't random.

TOP - New Yorker
VEST - Thrifted
HOODIE - Dunnes Stores
PANTS - My sister's closet
SNEAKERS - Primark
JEWELRY - Claire's, BuyinCoins, local shops

♡EN♡

Another casual outfit that involves denim and hoodies! I told you guys I'm obsessed, lol.

Love this vest to pieces. It actually used to be a jacket. I did like the material and the bleach splatters, but I wasn't a big fan of the sleeves so I just cut them off. I also added some pins and badges. I originally wanted some patchwork but I decided to just work with what I had. I'm thinking about getting a new jacket just for that purpose: I always wanted to cover one in patches.

This tee is the polar opposite to the bleached top I taught you how to make in another post; this one is actual tie dye and I got it from New Yorker. Does that shop still exist? They replaced the one I had in my city, which is a shame because I adored the place.

Since I wasn't happy with just a dyed tee and a bleached jacket I went for my washed-off pastel green jeggings, and finished the look with this black platform sneakers. I sooo want a pair of Creepers! It's very difficult to find them in my city, I'll have to order online and to me is such a hassle. What if I don't get the right size? Please recommend me places and websites where I can find them!


♡ES♡

¡Otro outfit casual compuesto de vaqueros y sudadera! Ya os avisé de que lo mío es una obsesión, jaja.

Amo este chaleco con toda mi alma. En realidad solía ser una chaqueta; me gustaba el tejido y las manchas de lejía pero no era gran fan de las mangas, así que se las corté. También le añadí algunas chapas y pins. Originalmente quería parchearla pero decidí simplemente usar lo que tenía más a mano. Estoy planteándome adquirir una chaqueta tan solo con ese propósito: siempre he querido llenar una de parches.

La camiseta es el polo opuesto de la desteñida que os enseñé a hacer en uno de mis posts anteriores; esta está teñida con la técnica tie-dye y me la pillé en New Yorker. ¿Alguien sabe si esa tienda aún existe? Cerraron la única que había en mi ciudad, lo cual es una pena porque me gustaba mucho.

Puesto que no estaba satisfecha solo con la camiseta teñida y el chaleco desteñido, escogí mis jeggings verde pastel desvanecidos y finalice el outfit con unas bambas de plataforma negras. Tengo muuuchas ganas de comprarme unas Creepers, pero en mi ciudad es imposible encontrarlas. Tendría que pedirlas por internet y es un coñazo, ¿y si no me quedan bien? ¡Por favor, recomendadme sitios y páginas web dónde pueda adquirirlas!

No comments: