Monday, October 24, 2016

Old school cool.

TOP - Lefties

SLEEVELESS HOODIE Thrifted, old af

SHORTS Thrifted

BELT Random local shop

SNEAKERS Also old af (wow these are like, so informative)


♡EN♡

I used to wear this kind of outfit everyday back when I was in high school. I would layer tops over tops and use way too many sweatshirts and Converse sneakers. I still like the style, though I'll admit I fit a bit weird on it - as if I just timetraveled to the past and I was fifteen again.
I also wore this particular Metallica sweatshirt All. The. Time. So much so that the sleeves were torn from the use. I had already relegated the garment to winter pajamas when I recently decided to revamp it. I cut the sleeves and the bottom part off, and I actually love the result!
This time I combined it with a sheer long sleeved top and a pair of thrifted shorts. These shorts were a bit big on me so I just paired them with a studded belt I know my teenage-self would've loved. Since I was basically fifteen again I determined it would do no harm to rock the middle-parted hair again (another staple from my high school days). Maybe it should make a comeback... What do you guys think?

♡ES♡

Cuando estaba en el instituto usaba este tipo de looks todos los días. Me ponía capas sobre capas de camisetas y abusaba de múltiples sudaderas y zapatillas Converse. Todavía me gusta este rollo aunque he de admitir que me siento un poco rara en él - como si hubiera viajado en el pasado y tuviese quince años otra vez.
Esta sudadera de Metallica en particular era una que me ponía todos los santos días. Tanto es así que las mangas estaban prácticamente destrozadas por el uso. Ya la había relegado al puesto de pijama invernal cuando decidí darle otra oportunidad; le corté las mangas y la parte de abajo. Sorprendentemente me encanta el resultado.
Esta vez la combiné con una camiseta con transparencias de mangas largas y shorts de segunda mano. Los pantalones me quedaban un pelín grandes, así que les añadí un cinturón con tachuelas que sé que mi yo adolescente hubiera adorado. Ya puestos a volver a mis años mozos me hice la raya en el medio, un peinado también "icónico" de mis años de secundaria. Tal vez debería traerlo de vuelta... ¿Qué pensáis vosotros?

No comments: