Monday, October 24, 2016

Open your eyes.

BUTTON DOWNMy dad's closet

SKIRT Old, customized

PANTS Thrifted

BOOTS Yeves Martín, local shop


♡EN♡

Went to run some errands all morning with the bf so I didn't think twice and chose one of my go-to looks: booties, jeggings and a flannel plaid shirt. The top, that says "OPEN YOUR EYES" in studded letters, used to be very long and kind of asymmetrical. I didn't like the fit so (unsurprisingly to all) I grabbed a pair of scissors and cut it. Who needs a sewing machine when you have cheap scissors?
Speaking of the devil; I've got a huge pile of garments I want to customize. I'm the kind of weirdo who goes around asking everyone for clothes: everybody has clothes that they don't want anymore. I then fix them if they're damaged, clean or bleach them if they're stained... And lastly I give them my personal touch. It's not that I don't like shopping, I just love recycling and vintage pieces.

♡ES♡

Tenía que ir a hacer algunos mandados durante toda la mañana con mi chico así que no me lo pensé dos veces y opté por uno de mis atuendos más básicos: botines, jeggings y camisa a cuadros de franela. El top, que reza "OPEN YOUR EYES" - abre los ojos - en letras con tachuelas, solía ser muy largo y asimétrico. No me gustaba como quedaba en mí y (sorpresa, sorpresa) agarré mis tijeras y le corté el largo. ¿Quién necesita una máquina de coser cuando tienes tijeras?
Hablando de destrozos, tengo una montaña de ropa para arreglar esperándome en casa. Soy la típica rarita que va por ahí pidiendole ropa usada a la gente: todo el mundo tiene ropa que ya no quiere. Yo la arreglo si está rota, la lavo o destiño si está manchada... Y por último la customizo para darle mi toque personal. No es que no me guste ir de compras, pero me encanta la ropa vintage y el reciclaje.

No comments: