Monday, October 24, 2016

My ring collection.



♡EN♡

I've always been a huge ring lover, but it wasn't up until recently when I decided to start "investing" in some more cool pieces. And I put that on quotes because it's so ridiculously easy to find cheap rings on the Internet these days. Obviously they won't be the best in quality, but as a person who wears a thousand of them at a time I definitely prefer quantity for this one.
Keep reading to see my collection

♡ES♡

Siempre he sido una amante empedernida de los anillos, pero no fue hasta hace poco que decidí "invertir" en más joyas interesantes. Y lo pongo entre comillas porque hoy en día es ridículamente sencillo encontrar piezas baratas a través de internet. La calidad no es siempre la mejor, pero puesto que soy de esas que se ponen cincuenta anillos a la vez para este tema en particular prefiero cantidad.
Sigue leyendo para ver mi colección


♡EN♡

  1. Silver triskelion ring (gift): Definitely my all-time favorite. Everytime I get home I take off all of my rings... but this one. I swear I've been wearing it daily since I was fifteen. It used to belong to my sister and it's made out of silver. The triskel symbol has such an interesting history too! It has been observed in multiple seemingly unconnected places all around the world: coffins, doors, weapons, currency... It was particularly popular among Celts, in a time when only true Druids could wear the symbol. Some of its recorded meanings are "mind, soul and body", "past, present and future" or "creation, preservation, destruction". I'm sure some of you Teen Wolf fans are also familiar with this symbol.
  2. Chained rings (BuyinCoins, 3€): Each of these rings is adjustable in size, so there are plenty of combinations you can make - the one pictured above is my personal favorite. It's also surprisingly comfy! When I ordered it I thought the chain was gonna get caught in everything I touched but I haven't had any problems so far. Plus, it's supercool.
  3. Pentagram ring (Claire's, 5€): I was at Claire's looking for a tattoo choker, when my bf (who knows me better than anyone) asked me if I wanted to get a ring. I've had really bad experiences with Claire's metal jewelry in the past but since I am an idiot I said yes. Don't get my wrong, I love the design to pieces but I just wore it one time for less than an hour... And it immediately turned green, rusty and just straight up awful. I always cover my cheap jewelry in clear nail polish so it lasts longer, but not even that could prevent this mess. Plus it wasn't even that cheap! I can get 10+ better quality rings for that price over the Internet. So disappointed at Claire's.
  4. Rose ring (BuyinCoins, 2€): I love roses so I couldn't resist myself when I saw this piece. Although I'm not a huge fan of the rhinestones these are barely noticeable from afar, so they don't bother me. I mostly wear this ring for especial ocassions such as New Year's Eve or a relative's wedding.
  5. Braided ring (gift): Another ring that used to belong to my sister. I'm pretty sure my ring passion stems from her's. This one is a bit more discreet than the others, perfect to complement bolder pieces. I like the design, it kind of looks like a sailor knot or something (and I'm a huge fan of everything nautical-themed).

♡ES♡

  1. Anillo trisquel de plata (regalo): Definitivamente mi favorito de todos los tiempos. Siempre que llego a casa me quito tooodos los anillos... menos este. Lo llevo usando prácticamente todos los días desde que tenía quince años. Solía pertenecer a mi hermana y es de plata de ley. El símbolo del trisquel tiene también una historia muy, muy interesante. Se han encontrado restos de este símbolo en múltiples lugares aparentemente no conectados entre sí desde el origen de los tiempos: lo grababan en ataúdes, puertas, armas, monedas... Era particularmente popular entre los Celtas, entre los que solo los Druidas podían portar el símbolo sagrado. Algunos de sus muchos significados son "alma, mente y cuerpo", "pasado, presente y futuro" o "creación, preservación y destrucción". Estoy segura de que a muchos fans de Teen Wolf os sonará también este símbolo.
  2. Anillos con cadena (BuyinCoins, 3€): Cada uno de estos anillos es ajustable, así que se pueden hacer cientos de combinaciones diferentes - esta en particular es mi preferida. ¡Y es sorprendentemente cómodo! Cuando lo pedí tuve la impresión de que la cadena se quedaría enganchada a todo lo que tocase, pero hasta ahora no he tenido ningún problema. Además de que es chulísimo.
  3. Anillo pentagrama (Claire's, 5€): Estaba de compras en Claire's buscando una gargantilla tattoo cuando mi novio (que me conoce mejor que nadie) me preguntó si quería que me comprase algún anillo. En el pasado he tenido malas experiencias con las joyas de metal de Claire's; pero puesto que soy tonta accedí. No me malinterpretéis, me flipa el diseño. Pero fue ponérmelo una sola vez durante menos de una hora... Y se puso verde, se oxidó y básicamente quedó echo un Cristo. Siempre cubro mi bisutería con barniz para que me dure más tiempo, pero ni eso fue capaz de salvarlo. Además de que no fue tan barato - puedo conseguir +10 anillos mucho mejores en internet por el mismo precio. Muy mal, Claire's, muy mal.
  4. Anillo de rosa (BuyinCoins, 2€): Me encantan las rosas así que no pude resistirme cuando vi este anillo. No soy gran fan de los diamantes de imitación, pero estos son bastante discretos y apenas se ven de lejos. Este anillo me lo pongo sobretodo para ocasiones especiales, como Nochevieja o una boda.
  5. Anillo trenzado (regalo): Otro anillo que solía pertenecer a mi hermana. Estoy segura de que mi pasión por la bisutería la he heredado de ella. Este es un poco más sencillo que los otros, perfecto para complementar piezas más atrevidas. Me gusta el diseño porque me recuerda a un lazo marinero (y me encanta toda la temática náutica).

♡EN♡

  1. Beaded ring (gift): Guess what? Another ring that used to belong to my sister! I like the texture of this one, the beads add such a nice touch.
  2. Peacock ring (BuyinCoins, 1€): I wanted to get a vintage bronzy piece because most of my rings are silver, so I picked this one. In the website the peacock pattern looked kinda tacky so I was pleasently surprised when it came in the mail. Much better in person! Also I'm a sucker for peacock feathers (remember that Katy Perry's song? Yeah, that thing was hella catchy).
  3. 4. and 5. Plastic rings (Vending machines, 1€ each): The plastic rings craze from the early 2000s hit me hard. Here in Spain we had 1€ vending machines in the malls in which they sold them as if they were teddy bears. I had such a huge collection back then! Nowadays I don't wear them that much, but I didn't have the guts to get rid of these three. The camo one is probably my favorite, such a shame that it's too big on me.

♡ES♡

  1. Anillo de cuentas (regalo): ¿Adivinad qué? ¡Otro anillo de mi hermana! Me encanta la textura de este, pienso que las bolas le dan un toque diferente.
  2. Anillo de pavo real (BuyinCoins, 1€): Quería pedirme un anillo vintange de bronze para variar un poco, puesto que la mayoría de mi colección es plateada. Así que escogí este. En la foto de la página web el estampado se veía un poco cutre, pero cuando me llegó me llevé una placentera sorpresa. Mucho mejor que en la foto, ¿quién lo diría? Además de que las plumas de pavo real me flipan (¿os acordáis de esa canción de Katy Perry, "Peacock"? Es súperpegadiza).
  3. 5. y 6. Anillos de plástico (máquinas expendedoras, 1€ cada uno): La modita de los anillos de plástico de principios del 2000 me pegó fuerte. ¿Os acordáis de aquellas máquinas expendedoras de los centros comerciales donde los vendían por 1€? Yo sí, ¡solía tener una colección enorme! Hoy en día solo me quedan estos tres, que he sido incapaz de tirar. Mi favorito es el de camuflaje; una pena que me quede grande.

♡EN♡

  1. Black rings set (BuyinCoins, 3 pieces x 2.50€): Again, to move away from the silver rings trend I got this black set. There was a third one but it basically broke off (that one was made out of cheap plastic while these remaining two are metal). Besides from the one that died I'm kinda surprised with the quality. I thought the black paint was gonna peel and fade off just after a couple of wears and that hasn't happened.
  2. Silver rings set (BuyinCoins, 3 pieces x 2.50€): Another set of three in which one died. It happened the same thing as with the previous set; the one that broke off was made out of really cheap plastic. Step it up, BuyinCoins! Stop playing around and give me three 100% metal rings, lol. Anyways I'm in love with the one on the left. It's adjustable and I can wear it in any finger, so I use it a lot.
  3. 4. and 5. Opal ring set (BuyinCoins, 20 pieces x 5€... take that, Claire's): Opals are one of my favorite rocks so I didn't think twice when I found this crazy offer. I gave half of them to my mom because some of them were too big on me - which was to be expected in such a big pack. And yes, I'm the kind of weirdo who wears multiple identical rings at the same time. Sue me.

♡ES♡

  1. Set de anillos negros (BuyinCoins, 3 x 2'50€): De nuevo y para variar de tanto anillo plateado, me decidí por este set negro. Me venía con tres anillos, uno de los cuales se rompió al poco de estrenarlo (ese era de plástico cutre mientras que estos otros dos son de metal). Sin contar el que se me rompió lo cierto es que estoy sorprendida con la calidad de este set. Pensé que a los pocos usos la pintura negra se empezaría a pelar o se desvanecería, pero ese no ha sido el caso.
  2. Set de anillos plateados (BuyinCoins, 3 x 2'50€): Otro pack de tres donde uno de los cuales se rompió. Sucedió exactamente lo mismo que con el anterior, el que se rompió era el único hecho de plástico malo. ¡BuyinCoins, déjate de tonterías! Dame tres anillos de hechos 100% de metal, jajaja. Por lo demás me gustan, sobre todo el de la izquierda. Es ajustable así que lo me lo puedo poner en cualquier dedo y es por eso que le doy mucho uso.
  3. 4. y 5. Set de anillos de ópalo (BuyinCoins, 20 x 5€... chúpate esa, Claire's): Los ópalos son de mis piedras favoritas así que no me lo pensé dos veces cuando me topé con esta pedazo de oferta. Le di la mitad del pack a mi madre ya que muchos anillos me quedaban grandes - lo cual era de esperar de un pack tan grande. Y sí, soy la clase de rarita que lleva varios anillos idénticos al mismo tiempo. Demandadme.

♡EN♡

Crystal rings set (BuyinCoins, 50 pieces x 8€): More BuyinCoins craze! Where you surprised? I did the same as with the opal set and gave the ones that didn't fit me to my mom. Now she also has her own ring collection, lol. What I like about these is that every design is different and there are lots of colors to choose from. Plus they are elegant and discreet so I can combine them with pretty much everything. I also like to wear them stacked in pairs, as pictured above - I think it gives off such an original vibe.

♡ES♡

Set de anillos de cristal (BuyinCoins, 50 x 8€): Más ofertas locas de BuyinCoins. Sorprendente, ¿verdad? Hice lo mismo que con el set de ópalos y le di la mitad a mi madre. Ahora es ella la que tiene su propia colección de anillos, jaja. Lo que me gusta de estos es que cada diseño es diferente y hay muchos colores donde elegir. Además de que son elegantes y discretos así que me los puedo poner con todo. También los suelo usar en pares, uno encima de otro, como en la foto. Creo que le da un toque muy original.

♡EN♡

  1. Oval black stone ring (Blanco, ?€): Definitely another one of my faves. I just love the shape of it, I think it's such a statement piece. I'm looking forward to get more pieces like this, although this one looks pretty good given how much I've used it.
  2. Vintage black stone ring (BuyinCoins, 1€): My favorite piece from BuyinCoins. It looks so much like real silver I couldn't even tell at first. The stone, the intrincate design, the material... It's just too nice.
  3. Silver statement ring (gift): My only other silver piece, along with the triskelion ring. Someday I'll invest in more silver jewelry but right now I'm just happy with these two rings. This one in particular is another statement piece of mine, perfect to catch some eyes.
  4. Boho ring set (BuyinCoins, 3.50€): Each of these rings fit me in one finger so I couldn't be happier (plus the designs are so rad). They were originally four, but one of the designs was repeated so I gave it to my mom - are you starting to notice a trend here? Besides that fact I'm very glad I purchased them.
  5. Clipper ring (customized): Technically this could be cheating but I do use it as a ring, so... The top part of one of my clipper lighters fell off and I jockingly put it in my pinky finger as a ring. And it turns out I actually like it! It isn't my most comfortable piece, but at least I can say I'm wearing my lighter on my finger.

♡ES♡

  1. Anillo de piedra negra ovalado (Blanco, ?€): Definitivamente otro de mis favoritos. Me encanta la forma que tiene, creo que es muy llamativo. Pienso comprar más anillos de este estilo en el futuro, aunque este tiene bastante buena pinta considerando lo muchísimo que me lo he puesto.
  2. Anillo de piedra negra vintage (BuyinCoins, 1€): Probablemente mi compra favorita de todo BuyinCoins. La imitación de plata es muy, muy buena; tanto que parece real. La piedra, el intrincado diseño, el material... Sencillamente me encanta.
  3. Anillo de plata grande (regalo): Mi único anillo de plata aparte del del trisquel. En un futuro planeo en invertir en más joyería de calidad, pero por ahora me conformo con estos dos anillos. Esta en particular es una de mis piezas más llamativas, perfecta para atraer miradas.
  4. Set de anillos boho (BuyinCoins, 4 x 3'50€): Cada uno de estos anillos me queda perfecto en dedos diferentes, lo cual es genial (además de que el diseño es chulísimo). Originalmente eran cuatro pero uno de los diseños me venía repetidos así que se lo endiñé a mi madre - ¿os suena eso? Jajaja. Aparte de eso me alegro de habérmelos pedido.
  5. Anillo Clipper (customizado): Esto podría considerarse como trampa, pero yo me lo pongo de anillo así que... Una de las piezas de mi mechero Clipper se rompió y yo, en broma, me lo puse en el dedo meñique como si de un anillo se tratase. ¡Y resulta que me gusta! Obviamente no es mi anillo más cómodo, pero está guay eso de poder decir que llevo mi mechero en el dedo. 


So, what do you guys think? Did you like them? Let me know in the comments which ones are your favorites!
Bueno, ¿qué me decís? ¿Os gustan? ¡Dejadme saber en los comentarios cuáles son vuestros favoritos!

No comments: