Monday, October 24, 2016

Monstruosa.

TOP Monster Energy, thrifted

PANTS My sister's closet

JACKET My sister's closet (sorry sis!)

BOOTS Yeves Martín, local shop


♡EN♡

A simple and comfy look to roam the city streets with my boyfriend.

The Monster Energy tee is a male fit and looked huge on me, so I just cut the bottom part and sewed the rolled up sleeves (it turned out decent, I don't know why it looks crooked in the pic - probably because I was carrying my backpack and on a hurry). The jeans are actually jeggings; I like how they adapt to my body without being too tight. Plus I love its washed off pastel green color. About shoes, I decided to go with my beloved platform booties. Walking on these is like floating on a cloud. I also tied my jean jacket around my waist because I was on that weird season in which it's no longer summer but it's still a bit hot.

To finish off this very simple look I sealed it by putting some more attention to the make up and not so much on the clothing or accesories. I'm still figuring out how to apply eyeshadow. As I understand it, the key is to blend, blend and blend. Maybe I should get a good make up brushes kit. What do you guys recommend?

♡ES♡


Un look simple y cómodo para recorrer la ciudad con mi chico.

La camiseta de Monster Energy es de hombre y me quedaba enorme, así que simplemente la recorté y le cosí las mangas (me quedó bastante decente, no sé por qué en esta foto se ve torcida - probablemente por la mochila. Tenía prisa). Los vaqueros son en realidad jeggings; adoro como se ajustan a mi cuerpo sin llegar a asfixiarme. Además de que amo el tono verde pastel desvanecido de los mismos. En cuanto a zapatos aposté por mis queridísimos botines de plataforma; caminar con esto es como ir por una nube. También llevé mi chaqueta vaquera atada a la cintura puesto que estaba en esa época rara en la que ya ha terminado el verano pero todavía hace algo de calor.

Para completar este atuendo tan sencillo decidí centrar la atención un poco más en mi maquillaje y no tanto en la ropa o los accesorios. Todavía estoy aprendiendo a aplicarme la sombra de ojos. Por lo poco que he aprendido, la clave está en difuminar sin cesar. Tal vez deba comprarme un buen set de brochas de maquillaje. ¿Qué me recomendáis?

No comments: