Saturday, October 29, 2016

How I store my accessories.


♡EN♡

I'm not a neat freak by any means, but I do love organization and organizing. Taking the time of the day to keep my stuff tidy strangely relaxes me; it's like my own personal way of meditation. Does that makes sense? Anyway, today I wanted to show you one of my favorite parts from my room - my accessories collection - and how I keep everything in place. 

Keep reading to find out about some easy and cheap organization tricks for your accessories. 

♡ES♡

No soy ni de lejos una maniática del orden, pero sí que es cierto que me gusta la organización y el organizar. Tomarme mi tiempo para ordenar mis cosas me relaja; es como mi manera personal de meditar. ¿Tiene sentido? Fuere como fuese, hoy os voy a enseñar una de mis partes favoritas de mi habitación - mis accesorios - y cómo los mantengo ordenados.

Sigue leyendo para descubrir algunos trucos baratos y sencillos para organizar tus accesorios. 



Jewelry box (rings, necklaces, pendants, piercings, earplugs...)

♡EN♡

To me a jewelry box is a must. I got this one in a local shop for 6€, but you can find yours in any craft store for a similar price - or even make your own if you are feeling confident!


♡ES♡

Para mí un joyero es imprescindible. Compré este en el chino de mi barrio por unos 6€, pero vosotros podréis encontrar uno de estos en cualquier tienda de manualidades o similares - ¡o incluso podéis haceros el vuestro propio si os sentís animados!

Jewelry box (necklaces and pendants)

♡EN♡

In the bigger compartments is where I keep some chains and individual pendants. These are just a portion of my necklaces - you'll see the rest of them below.

♡ES♡

En los compartimentos grandes es donde tengo algunos colgantes y cadenas. Estos no son todos mis collares - más abajo encontraréis el resto.


Jewelry box (rings, piercings and earplugs)

♡EN♡

The smaller compartments are obviously for my rings (you can see my entire ring collection in this previous post). There are also some spare piercings and plugs here and there.


♡ES♡

Los compartimentos más pequeños son obviamente para mis anillos (podéis ver mi colección de anillos completa en este post). También tengo algunos piercings y dilatas aquí y allá.

Necklaces

♡EN♡

Love this wooden guy. I bought it some years ago when I first moved to the house I currently live in. I was exploring the new neighbourhood when I found myself in some really professional art store. I'm not even a painter but for some reason I knew I had to get this dummy. And now, five years later, it finally has a purpose! Guess it was his (her?) fate all along. Now I call it the Necklace God because it kind of looks like one. Who needs one of those fancy necklace tree stands when you've got God himself? 


Jokes aside, this shows you that you can improvise when it comes to necklace organization. It's as easy as repurposing something you don't use. You could also use a coat hanger, or make your own "tree" with some wires, cardboard or actual branches. Get creative!


♡ES♡

Adoro este muñequito de madera. Lo compré hace algunos años cuando me mudé a la casa en la que vivo actualmente. Estaba explorando mi nuevo barrio cuando me topé con una tienda de arte muy profesional. Ni siquiera soy pintora pero algo me dijo que debía comprar esta figura de referencia artística. Y ahora, cinco años después, ¡por fin tiene un propósito! Supongo que era el destino. Le he bautizado como el Dios Collar porque lo cierto es que parece uno. ¿Quién necesita uno de esos arbolitos pijos para los colgantes cuando tiene al mismísimo Dios?

Bromas aparte, que esto os sirva como lección de que se puede improvisar cuando se trata de organizar collares. Es tan sencillo como reusar algo que tengáis tirado por casa. También podríais usar un perchero de pared o incluso hacer vuestro propio “árbol” con alambre, cartón o ramas de verdad. ¡Echadle imaginación!


Bracelets

♡EN♡

Now, I'm not a huge bracelet user but I've got my good share of them. I think they are fun and look great on summer time. To keep them tidy is as easy as finding something with a cylinder shape - in this case I used an old metallic inciese box, but you can use pretty much anything.

♡ES♡

Lo cierto es que no suelo usar muchas pulseras pero tengo una amplia colección de ellas. Creo que son muy monas y van perfectas para el verano. Para mantenerlas ordenadas lo único que necesitaréis es un objeto de forma cilíndrica - yo en este caso usé una vieja caja metálica que solía contener incienso, pero vosotros podéis usar lo que tengáis más a mano.

Earrings

♡EN♡

Since I don't have the biggest earring collection (I can't wear them because I've got ear plugs, but I'm considering getting some piercings here and there in the future so I can use them) I kept it simple and just used a cheap cardboard box I found at a local store.

♡ES♡

Puesto que no tengo que digamos una gran colección de pendientes (no puedo ponérmelos porque tengo las orejas dilatadas y se me caen, pero estoy considerando el hacerme más pendientes en un futuro para así usarlos más a menudo) me fui por lo fácil y simplemente los metí en esta cajita que encontré bien barata en otro chino.



Sunglasses


♡EN♡


And lastly my sunglasses! I personally like to keep them in a small tupperware, away for the sunlight so they don't get dusty. There are countless other options: one of my favorites is nailing a clothing hanger on the wall as in this picMaybe I will do that one day, once my sunnies count gets out of control.

♡ES♡

Y por último mis gafas de sol. Personalmente me gusta guardarlas en una fiambrera pequeña, alejadas del sol para que no se llenen de polvo. Hay otras muchas opciones a vuestra disposición: una de mis preferidas es colgar una percha de ropa en la pared como en esta foto. Tal vez yo haga lo mismo algún día, cuando mi número de gafas se me vaya de las manos.


♡♡


So, what do you guys think? Did you find these ideas useful? Feel free to suggest your own tips and tricks in the comments :)

Bueno, ¿qué me decís? ¿Habéis encontrado alguna de estas ideas útiles? Sentíos libres de sugerir vuestros propios trucos en la caja de comentarios :)

No comments: