Friday, October 28, 2016

Fire within.

TOP - My bf's
SHORTS - Decathlon (the brand's Kipsta)
SNEAKERS - Primark
TIGHTS - Calzedonia
SOCKS - Springfield
JEWELRY - Claire's, BuyinCoins

♡EN♡

The weather hasn't been on my side lately - it's almost November and it's so freaking hot outside. As a person who loves cold climates living in the Mediterranean it's like being in Hell. Don't get me wrong, I like this place... but I like autumn and winter too!

To represent my hatred for this firey weather I wore this tee to go for a walk. As you can tell it's my boyfriend's because it's so big on me... Does this pattern ring a bell? I used the same technique I showed you on one of my previous posts, "How to bleach galaxies onto your tees". The cool thing this about this DIY is that you can make a thousand tees the same way and they'll all look different. That's also why it's such an original gift. For example, this one tee on particular ended up looking more like the inside of a fire place than a galaxy. I also like the white accents from the manufacturer's print (it says "Wanna dance?" in Spanish in the back. Thought the bleach was going to make it crack but it still looks great).

The shorts are another quick DIY I made that day. I didn't have much clothes in my bf's place so what I did was take my gym shorts (we sometimes go for a run together) and cut them so they were more versatile. Now I feel like I could wear them with anything! So I just threw off my opaque tights, grey socks and Converse sneakers onto the mix. 10/10 comfy af.

I need to get a new pair of black Converse sneakers. I've been getting knock-offs from the past several years and I'm seriously considering getting the real thing once and for all. These last ones I got them at Primark and the quality is just horrendous - the sole is already giving up on me. *sigh* So many stuff on my wishlist and so little money...

♡ES♡

El tiempo ha estado estos días en mi contra: ya casi es Noviembre y hace todavía un calor de perros ahí afuera. Como persona que adora los climas fríos, vivir en el Mediterráneo es como estar en el infierno. No me malinterpretéis, me gusta este sitio... ¡Pero también me gustan el otoño y el invierno!

Para representar mi rechazo hacia este clima llameante decidí ponerme esta camiseta para ir a dar un paseo. Como podéis apreciar, pertenece a mi novio puesto que me queda enorme... ¿Os suena este estampado? Usé la misma técnica que os enseñe en un post pasado, "Cómo desteñir galaxias en vuestras camisetas". Lo chulo de este tutorial es que no importa cuanta veces lo pongáis en práctica que el resultado siempre será diferente. Es por ello que es también genial si lo que queréis hacerle a alguien un regalo único. Por ejemplo, esta camiseta en particular parece más el interior de una chimenea que una galaxia propiamente dicha. También me gustan los pequeños detalles del estampado blanco original (la parte de atrás dice "¿Bailas? en letra cursiva. Pensé que la lejía lo despegaría pero sigue igual de bien).

Los shorts son también una pequeña customización que hice antes de salir ese día. No tenía mucha ropa en casa de mi chico, así que agarré mis shorts de deporte (él y yo a veces salimos a correr juntos) y los corté para que fueran más versátiles. Ahora siento que podría combinarlos con todo. Así que les agregué mis medias opacas, calcetines grises y zapatillas Converse. 10/10 cómodo que te cagas.

Necesito un par de Converse negras nuevo. Estos últimos años me las he estado comprando de imitación y estoy planteándome seriamente si debería o no comprarme las de verdad de una vez por todas. Estas últimas que me pillé son de Primark y la calidad es sinceramente horrible - las suelas ya se están rompiendo. *sigh* Tantas cosas en mi lista de deseos y tan poco dinero...

A close-up of the tee and shorts. Excuse my earphones getting on the way D:
Un primer plano de la camiseta y shorts. Disculpad mis auriculares metiéndoseme por medio D:

No comments: