Monday, October 24, 2016

Exchange student.

TOP - Lefties
SKIRT - As old as my soul
TIGHTS - Calzedonia
BOOTS - Marypaz
BEANIE - Local shop
BELT - Borrowed from a Blanco dress

♡EN♡

I love this outfit so much! I've had this skirt for a long, long time - and when I say "long" I mean it. It's probably my oldest piece of clothing (not including vintage pieces): I was in middle school when my mom bought it for me! Mind you, it was fairly long and big on me back then. I kept it for years because I couldn't gather the courange to throw off such a nice plaid skirt, and I'm so glad I didn't. It looks perfect high-waisted and with a belt on. But maybe it's just me that I'm biased...
Anyways I was going partying with an old friend of mine so I knew it was time to take it out of my closet. I paired it with opaque tights, laced platform booties, a plain black tee and a beanie. When I looked at myself in the mirror my first though was that I looked like a french exchange student. In fact I wasn't that wrong because some stranger on the street thought I wasn't a local and tried to chat me up in English, lol. It was a great night.

♡ES♡

Amo este atuendo. Esta falda es muy, muy vieja. Es probablemente mi prenda más antigua (sin contar mis piezas vintage): mi madre me la regaló cuando estaba tan solo en primaria. Eso sí, por entonces me quedaba un pelín más grande y me llegaba casi por la rodilla. La mantuve en mi armario durante años porque no me sentí capaz de tirar a la basura una falda de cuadros tan mona, y me alegro de que así fuera. Queda tan guay sujeta a la cintura con un cinturón. Tal vez solo sea cosa mía, que muy subjetiva...
Puesto que iba a salir por ahí con una amiga decidí que era momento de sacarla a pasear. La combiné con medias opacas, botas de plataformas con cordones, camiseta negra lisa y beanie. Cuando me vi en el espejo mi primera impresión fue que parecía una estudiante de intercambio francesa. De hecho, no me equivocaba del todo porque poco más tarde un desconocido me confundió con una "guiri" y se puso a hablarme en inglés, jajaja. Fue una gran noche.

No comments: