Friday, October 28, 2016

Lady Marmalade.

DRESS - Thrifted
COAT - My mom's closet
TIGHTS - Primark
SHOES - Local shop

♡EN♡

This one is an old outfit (and picture - hence the long hair and awkward pose). I wore it two years ago to a New Year's Eve party. It was my first year going out; during this time of the year I usually prefer spending time with my friends and family. Either way I remember I had a blast that night.

The dress is second-hand, and it's just gorgeous. Black lace over nude is one of my all time favorite combinations. Since it was cold and the dress was a bit more revealing that what I am used to, I paired it with some opaque tights and my mom's old faux fur coat to tune it down. I wish I had the guts to wear this coat everyday, lol. I look like some sort of pimp or madame on it - though my bf says I look more like an old lady. Clearly he doesn't understand fashion.

I also put on my dangerously tall open-toed studded heels. We have a love/hate relationship - I love them but they hate me. I'm used to walk on chunky heels, but these are practically stilettos so my feet complain a lot. Plus they are very heavy.

Anyway, I was going through old pictures of outfits. I'll probably upload some of them soon. I was getting nostalgic over my winter pics, it's almost Halloween and this city is still hot af... ugh. 


♡ES♡

Este outfit es bastante viejo (la foto también - de ahí el pelo largo y mi pose incómoda). Me lo puse hace dos años para una fiesta de Nochevieja. Fue mi primer año saliendo por ahí; esta época del año prefiero pasarla de tranquileo con mi familia y amigos. Igualmente pasé una muy buena noche.

El vestido es de segunda mano, y simplemente precioso. Adoro la mezcla del encaje negro sobre la tela nude. Puesto que hacía frío y el vestido era un pelín revelador, le añadí medias opacas y un viejo abrigo de piel de imitación de mi madre. Ojalá tuviese la valentía para ponerme este abrigo todos los días, jajaja. Parezco una especie de chulo o madame, aunque mi novio dice que es más como de anciana. Qué sabrá él de moda.

También me puse mis peligrosamente altas sandalias de tacón con tachuelas. Tenemos una relación amor/odio - yo las amo y ellas me odian. Estoy acostumbrada a llevar tacos anchos, y estos son prácticamente stilettos así que mis pobres pies sufren. Además de que son muy pesadas.

En fin, estaba revisando fotos antiguas de mis outfits. Pronto subiré algunas. Me ha entrado nostalgia viendo mis looks invernales, aquí ya es casi Halloween y todavía hace un calor de perros... ugh.

No comments: